ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

1.  Proč si mě vybrat za svého nezávislého finančního konzultanta?

  • najdu nejlepší řešení na trhu pro potřebu, kterou zrovna řešíte - nemusíte oslovovat několik institucí a porovnávat jejich "neporovnatelné" nabídky
  • ušetříte si smlouvání o cenách a podmínkách ve finančních institucích
  • nemusíte hlídat žádné termíny - výročí smluv, fixace hypoték apod.
  • nemusíte znát podmínky svých smluv
  • nemusíte sledovat aktuální situaci na trhu - pokud je na trhu nová příležitost nebo naopak hrozba, učiním kroky k tomu, abyste příležitost nepropásli nebo naopak aby vás nic neohrozilo
  • likvidaci pojistných událostí vyřešíme společně
  • snížím vaše náklady - analýzou výdajů, snížením měsíčních splátek, konsolidací úvěrů či jiným řešením
  • zhodnotím vaše finance - výběrem investiční příležitosti dle vašich preferencí
  • jsem tu pro vás primárně pro dlouhodobou spolupráci, ale pomohu vám i jednorázově
  • doporučím vám řešení nebo produkt, o jejichž existenci třeba ani nevíte
  • jsem tu pro vás kdykoli po dohodě - nemusíte si brát dovolenou, abyste stihli podpis ve finanční instituci během její provozní doby
  • win-win partnerství
  • a mnoho dalšího

Sečteno a podtrženo: ušetříte váš čas a peníze! A určitě také nějaké ty nervy.

2. Kolik stojí mé služby?

Toto je v poslední době jedna z nejčastějších otázek, kterou dostávám. Ukazuje to na jedinou věc: současná situace na trhu nutí každého z nás začít přemýšlet nad svými financemi a čím dál tím víc lidí si rádo poslechne radu profesionála.

V České republice funguje poradenský trh na provizním systému odměňování. To znamená, že za konzultace či sjednání produktu mi NIC NEPLATÍTE. Má provize je vyplacena finanční institucí.

Pro mě osobně je největší odměnou vaše důvěra, díky které se mé portfolio klientů rozrůstá o vaši rodinu a přátele, kterým mé služby doporučujete. A za to děkuji.

3. Jak vypadá první společná schůzka?

První schůzce říkám analýza. Slouží k tomu, abyste mi popsali Vaši současnou situaci, přání, cíle a finanční možnosti. Já vám ukáži nástroje, díky kterým tyto cíle naplníme. Představím vám moji pozici na trhu a vše co pro vás mohu udělat. Společně si projdeme také vaši finanční bilanci, což je velmi zajímavá část schůzky.

Setkání trvá přibližně 45 minut a kromě vašeho času vás nic nestojí. Je možné ho absolvovat online či osobně, dle vaší preference. Výhodou je, pokud znáte vaše stávající smlouvy, není to však podmínkou. V případě navázání spolupráce si od vás tyto smlouvy vyžádám a budou pro mne společně se získanými informacemi podkladem pro tvorbu finančního plánu.

Schůzka může ovšem vypadat i tak, že vám poradím či pomohu dojednat lepší podmínky v nějakém jednorázovém případě jako je třeba žádost o hypotéku.

4. Jak vypadá druhá schůzka?

Druhé schůzce říkám poradenství. Zde vám představím finanční plán, jak co nejefektivněji dosáhnout stanovených cílů. V případě potřeby také doporučím korekce stávajících smluv. Finanční plán tvořím každému klientovi na míru, doporučím možná řešení a projdeme si jejich výhody.

Na vás je pouze si vybrat, která z mých doporučení budete následovat. Veškeré administrativní úkony již vyřeším za vás.

5. Jak vypadá následná spolupráce?

Následné spolupráci říkám servis. Spočívá v tom, že jsem s vámi v kontaktu, finanční plán upravujeme dle toho, jak se mění vaše životní situace a cíle. Informuji vás o tom, co se děje na finančním trhu, jaké jsou nové možnosti investic či úspor či na co si dát pozor. Hlídám za vás také výročí vašich smluv a ověřuji, zda jsou podmínky ve smlouvách pro vás stále výhodné nebo je třeba je upravit.

Ačkoli servis zní velmi neosobně, opak je pravdou. Ke svým klientům jsem upřímný a otevřený, a to stejné oceňuji i u nich - je to základní kámen pro naši dlouhodobou spolupráci.

6. S jakými institucemi spolupracuji?

Na českém trhu je velké množství finančních institucí a valná většina z nich spolupráci s finančním konzultantem umožňuje. Každá z nich se specializuje na něco jiného, a to se odráží v jejich nabídkách a podmínkách. Jedna je lepší na životní pojištění, druhá na hypotéky, třetí umí lépe investice, další má vyšší úrok na spořícím účtu atd.

Právě z tohoto důvodu jsem se rozhodl pro cestu nezávislého finančního konzultanta, abych mohl v tomto širokém portfoliu produktů najít ten nejvhodnější pro své klienty.

Fakt, že mají každý produkt u jiné instituce je tak vůbec netrápí, protože je nemusí navštěvovat. Všechny administrativní úkony vyřešíme společně u kávy a o zbytek se postarám já.  

7. Máte přehled o svých výdajích?

Výši svého měsíčního příjmu každý z nás velmi dobře zná a většinou ví i poměrně přesný termín, kdy ho může očekávat na svém účtu. Pro správné finanční plánování je ale třeba znát i druhou stranu mince - své výdaje. Víte, jakou částku vydáte měsíčně za bydlení, jídlo, oblečení nebo kroužky pro své děti?

Pro evidenci výdajů (i příjmů) dnes existuje mnoho aplikací do mobilu, některé z nich je možné dokonce spárovat s vaším účtem v bance a tím se vše ještě zjednoduší. Starší ročníky preferují zápis do excelu a někdy na schůzku přinesou i starý dobrý papírový notýsek.

Tuto finanční bilanci se svými klienty procházím již na první schůzce. Někteří z nich mají výdaje pod kontrolou a někteří si až zde uvědomí za co a kolik utrácí a že je třeba se nad tím zamyslet. A na tom spolu pracujeme.

8. Refinancování hypotéky s poradcem versus v bance?

Víte, kdy vám končí fixace úrokové sazby hypotéky a kdy můžete případně refinancovat nebo čekáte až na dopis z banky? Pokud máte kvalitního finančního poradce, hlídá vám všechny termíny a navrhuje nejvýhodnější řešení včas, a to nejen u hypoték.

Pro lepší představu toho jak pracuji já vs. banka vám uvedu dva příklady.
Klientka M.:
- nabídka měsíční splátky od banky: 7.130 Kč
- měsíční splátka sjednána přese mě: 6.219 Kč
Klient J.:
- nabídka měsíční splátky od banky: 25.283 Kč
- měsíční splátka sjednána přese mě: 23.318 Kč

Pokud chcete i vy ušetřit - nejen peníze ale i váš čas - jsem tu pro vás.

9. Jak ochránit peníze před inflací?

V současné době je inflace kolem 17%. To v praxi znamená, že na svém běžném účtu sice stále máte stejnou částku, ale její hodnota časem klesá, takže si za ni koupíte méně. Co tedy s tím? V té nejobecnější rovině tu jsou tři možnosti:

  • uložit peníze na spořící účet - zde můžete získat roční úrok až 5,5%
  • uložit peníze na termínovaný vklad - zde můžete získat roční úrok až 6,3%, jsou zde však jistá omezení
  • investovat - zde je mnoho možností a také si můžete vybrat, zda chcete investovat pravidelně nebo jednorázově. Důrazně bych doporučil dávat si pozor na nabídky s vysokým "garantovaným" výnosem (dluhopisy neznámých firem, developerů, apod.). Ve světě investic vždy platí pravidlo, čím vyšší zisk tím vyšší riziko.

Pokud budete chtít získat více informací, rád si s vámi popovídám a jako vždy vám ušetřím čas, který byste strávili hledáním těch nejlepších možností právě pro vás.

10. K čemu slouží životní a úrazové pojištění?

Pro mnoho lidí jsou to zbytečně vyhozené peníze, které se mu nikdy nevrátí. Jde však o to, kdo a proč ho sjednává. Jiný důvod má živitel rodiny, vykonavatel rizikové profese, sportovec či dítě. Jeho hlavní funkcí je zajištění stejného životního standardu při výpadku příjmů. Mělo by tedy zahrnovat velká rizika jako jsou invalidita, trvalé následky úrazem, závažné onemocnění a úmrtí.

Toto pojištění doporučuji všem svým klientům a zejména v případě, že jste OSVČ a pokrytí rodinných výdajů je závislé z velké části jen na vás. V tomto případě je také výhodné sjednat pracovní neschopnost. To lze samozřejmě sjednat i pro zaměstnance.

Pokud si říkáte, že se vás toto téma ještě netýká a budete ho řešit až na to budete "dost staří", může být už pozdě. Pojišťovna vám totiž na základě vaší zdravotní dokumentace může dát výluku na některá pojištění. Pokud se např. od mládí věnujete sportu a máte zničená kolena, může být použita výluka na invaliditu. Řešte tedy životní pojištění včas.

11. Máte správně pojištěnou nemovitost a domácnost? A víte k čemu takové pojištění slouží?

Velmi zjednodušeně má pojištění nemovitosti v případě pojistné události pokrýt náklady na opravu, v nejhorším případě na opětovnou výstavbu nemovitosti. Pojištění domácnosti se laicky řečeno týká pojištění vnitřního vybavení nemovitosti, tzn. nábytek, elektronika, podlahy atd.

Většina mých klientů přichází s pojištěním, které si sjednali před deseti, dvaceti lety. Na tom není nic špatného, jen je třeba se občas podívat do podmínek, jaké limity jsou zde sjednány, aby nedošlo k tzv. podpojištění. To v praxi znamená, že v případě pojistné události pak může pojišťovna pojistné plnění krátit nebo vůbec neplnit.

Ceny nemovitostí rostou a roste i počet a hodnota věcí, které doma máme. Vezměme si jen elektroniku - kolik mobilních telefonů, tabletů, notebooků, televizí, robotických vysavačů a dalších "chytrých" zařízení je v každé domácnosti! Jste si jisti, že byste je všechny pořídili z vámi nastavených limitů pro plnění od pojišťovny? 

12. Nezapomínáte na cestovní pojištění do zahraničí?

Sjednáváte si cestovní pojištění v cestovní agentuře nebo sami? Víte jaký je v tom rozdíl? Cestovní pojištění vám každá agentura nabídne k zájezdu automaticky, a to včetně připojištění na covid-19. Většina lidí obsah takového pojištění moc nestuduje, protože se přece stejně nikdy nic nestane. Náhoda je ale blbec, jak se říká, a až pak se ukáže jak kvalitní pojištění vám v agentuře prodali. Někteří mají dokonce tak silné přesvědčení že se nic nestane, že si cestovní pojištění do zahraničí nesjednají vůbec a nebo si ho sjednají se špatnými podmínkami - pro výšlap do hor jsou jiné než pro pobyt na pláži. Nebo prostě jen ve spěchu před cestou zapomenou.

Já osobně doporučuji sjednat si cestovní pojištění sám. Výhodou je, že vás může vyjít levněji, máte kvalitnější zajištění a jistotu, že je sjednáno správně pro váš typ aktivit.

Není třeba nikam chodit, vše sjednáte online do pár minut. I pro takové "maličkosti" tu jsem pro vás.

Vytvořte si webové stránky zdarma!